lørdag 3. mai 2008

Den vanskelige fargen


4 kommentarer:

Anonym sa...

Den titlen må jeg få en forklring på :) Hvorfor er fargen vanskelig?
Jeg synes bildet var nydelig! Som en flamme, kanskje er det flamme? Iallfall, jeg er i perioder en "rød-elsker" :)

Anders sa...

Hvis du klikker på bildet, får du se det slik det egentlig er. Mettet rødfarge får jpeg komprimeringen på blogspot til å gå bananas.
Ellers er vel ikke alt det røde symboliserer like enkelt?

Anonym sa...

Nei det har du helt rett i... blod i krigshandlinger, kjærlighet osv.. alt anna en enkelt i grunn ;)
Fin tittel synes jeg.. skulle blitt litt flinkere på tittel jeg. Er liksom litt for dårlig og obvious å skrive "veps" når man tar bilde av en veps.. overlater liksom ingenting til fantasien. hvordan tenker du når du lager tittel? Bare finner noen assosiasjoner?

Apropo rødt igjen. Det er en såpass krevende farge som krever litt energi og glede for å føle for å ikle seg den. Det nytter liksom ikke med oppsiktsvekkende genser på dager der du helst ville lekt mulvarp eller føler livet er trått...Men på gode vårdager feks så inspirerer en slik farge.

Anders sa...

Glemte å svare på denne, tornerose. Titlene bare kommer når de selv vil, men det jeg tenker på, er hva bildet handler om.

Jeg har fått høre at jeg kler rødt, og bruker det helst om sommeren faktisk.